Contractwijziging

Contract wijzigen

Het kan soms voorkomen dat een huurcontract gewijzigd moet worden. Wanneer een van de huurders bijvoorbeeld afstand wil doen van het contract, in geval van overlijden of wanneer er een huurder bij komt. Neem contact met ons op om samen te kijken welke wijziging voor jou geldt en hoe je dit aanvraagt. Ieder verzoek wordt door Lieven de Stad beoordeeld. Je krijgt een reactie of het contract wel of niet kan worden gewijzigd.

Veelgestelde vragen

Welke gegevens moet ik inleveren?

  • Een kopie van een geldig identiteitsbewijs
  • De motivatie
  • Uittreksel bevolkingsregister
  • Inkomensgegevens. Een inkomensverklaring van de belastingdienst, jaaropgaven en salarisspecificaties van de laatste drie maanden.
  • Verhuurdersverklaring
  • E-mailadres 
  • Telefoonnummer

Wat gebeurt er nadat ik een wijziging heb aangevraagd?

De behandeling van je aanvraag kan twee tot vier weken duren.

Worden er kosten in rekening gebracht voor contractwijziging?

Als je aanvraag wordt goedgekeurd, betaal je €75,00 administratiekosten. 

Wat gebeurt er als de aanvraag is goedgekeurd?

  • De huurder zal met ingang van bovenstaande datum mede aansprakelijk zijn voor alle rechten en plichten die voortvloeien uit het aangaan van de overeenkomst. 
  • Er zal geen nieuw proces verbaal van oplevering worden opgesteld. Het proces verbaal van oplevering welke deel uit maakt van de huurovereenkomst blijft van kracht.